“3. Liselerarası Kurgusal Dava Yarışması” Tamamlandı

3. Liselerarası Kurgusal Dava Yarışması, 02 Nisan 2022 Cumartesi günü yapılan final turu ile tamamlandı! Finale kalan 5 takım, İstanbul Kültür Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nin belirlediği Final Turu Dava Konusu çerçevesinde performanslarını sergilediler.

Yarışmanın final turu jürisinde yer alan Yargıtay 6. Ceza Dairesi Başkanı ve Yargıtay İnsan Hakları Komisyonu Başkanı Sayın Vuslat DİRİM, Yargıtay 7. Ceza Dairesi Üyesi ve İstanbul Anadolu Eski Cumhuriyet Başsavcısı Sayın Fehmi TOSUN, İstanbul Kültür Üniversitesi Adalet Meslek Yüksekokulu Müdürü Sayın Prof. Dr. Durmuş TEZCAN ve İstanbul Kültür Üniversitesi Hukuk Fakültesi Öğretim Üyesi Sayın Dr. Öğr. Üyesi Yasemin SAYGILAR KIRIT tarafından değerlendirilen performanslar sonucu, yarışmanın birinci takımı Kadıköy Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nden Adalet Takımı oldu. Yarışmanın ikincisi ve üçüncüsü yine Kadıköy Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nden Eşitlik (2) ve Özgürlük (3) takımları olurken Vali Muammer Güler Sosyal Bilimler Lisesi’nden Adalet-i Mahza ve Adaletin Işığında takımları ise 4. ve 5. olarak mansiyon ödüllerini almaya hak kazandılar. Birinci olan takıma 12.000 TL para ödülü ile her takım üyesine birer tablet hediyesi verilirken, 2. Olan takıma  6.000 TL, 3. Olan takıma ise 3.000 TL para ödülü verildi. 4. ve 5. olarak mansiyon ödülü almaya hak kazanan takımlara ise 1.500’er TL para ödülü verildi.

3. Liselerarası Kurgusal Dava Yarışması
3. Liselerarası Kurgusal Dava Yarışması
3. Liselerarası Kurgusal Dava Yarışması
 

PROF. DR. HANİFE ÖZTÜRK AKKARTAL: ÖĞRENCİLER ÇOK İYİ HAZIRLANMIŞ

Ödül töreninde konuşan İstanbul Kültür Üniversitesi (İKÜ) Rektörü Prof. Dr. Hanife Öztürk Akkartal, “Aslında hukuk bizim tüm yaşamımıza hakim bir disiplin ama çok da farkında değiliz. Fakat bugün öğrenciler yarışma esnasında performanslarını sergilerken her alanda bilgi sahibi olduklarını gördüm. Üstlendikleri rolleri benimsemişler ve gerçekten çok başarılılar. Örneğin; sanık konuşurken gerçekten o suçu işlemiş izlenimi edindim, pişmanlığını hissettim. Keza avukat notlarını alıp, savunmasını yaparken son derece bilinçliydi. Öğrenciler çok iyi hazırlanmış. Son derece nitelikli olan belki de ülkemizde alanında ilk sayılabilecek ve üçüncüsünü düzenlediğimiz böyle bir yarışmanın hukuk fakülteleri açısından toplumumuzdaki hukuk bilincinin oluşturulması ve yerleştirilmesi açısından son derece önemli olduğunu düşünüyorum. Buna katkıda bulunduğumuz için son derece mutluyuz.” dedi.

PROF. DR. DR. H.C. MULT. BAHRİ ÖZTÜRK: LİSE DÜZEYİNDE HUKUK BİLİNCİ OLUŞTURMAYI AMAÇLIYORUZ

İKÜ Hukuk Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Dr. h.c. mult. Bahri Öztürk ise “Kurgusal Dava Yarışması’nı 3 yıldır yapıyoruz. Büyük bir ilgi var. Amacımız lise düzeyinde hukuk bilinci ortaya koymak, öğrencide hukukçu olma arzusunu öne çıkarmak. 'Z kuşağı' deniyor ya, buraya ‘hukukçu kuşağı’nın eklenmesini ümit ediyoruz. Fakat bunu yaparken dünyanın şu anda iki önemli gündemi var; ilki iklim değişikliği, ikincisi ise dijitalleşme. Biz özellikle dijitalleşme konusunda lise öğrencilerini motive etmeye çalışıyoruz. Dolayısıyla günün ihtiyaçlarına uygun kendilerini yetiştirebilecekleri bir ortam hazırlansın istiyoruz.” diye konuştu.

“GENÇLER GIPTAYLA İZLENEN BİR PERFORMANS SERGİLEDİ”

Birçok kriterleri olduğunu anlatan Prof. Dr. Dr. h.c. mult. Bahri Öztürk, “Yarışmaya ilk başta Türkiye genelinden 61 lise başvurdu, 40 takım katıldı. Her takım 5 kişiden oluşuyor, hepsi de birbirinden başarılı ve nitelikli. Öğrencilerin bu işi benimsediğini görüyoruz, ciddi şekilde hazırlanmışlar. Jüri üyelerimizden ikisi Yargıtay üyesi diğeri ise ceza hukuk profesörüydü. Böyle bir jürinin önünde performans sergilemek hukuk fakültesi öğrencileri için bile kolay değil ama liseden gelen gençler, gıptayla izlenen bir performans sergiledi. Dava konularını biz belirleyip takımlara verdik. Eleme turlarında her takıma bir olay verdik. Herkes o olaya çalıştı finalde ise ayrı bir olay verdik. Öğrenciler bu olay üzerinden görüşlerini yaptıkları araştırma neticesinde ortaya koyuyor. Birçok kriterimiz var. Hakim, savcı, avukat nasıl bir davranış biçim sergiledi önemli bir kriter. Bizim için burada önemli olan öğrencimizin hukuki değerlendirme yapabiliyor olmasıdır. 40 liseden 5 takım finale kaldı. Bir liseden 2 takım yarışıyor, çok başarılılar.” ifadelerini kullandı.